• Vragen als: wat is het voordeel? - Het autoonderhoudplan beantwoordt elke vraag!

Vragen & antwoorden

Hoe kan het onderhoudsplan voor mij zo voordelig zijn?

  • Omdat het onderhoud van uw auto goed en regelmatig wordt uitgevoerd, wordt op de kosten voor pechhulp fors bespaard.
  • Omdat ervaren eerste monteurs efficiënt aan uw auto werken, wordt op uren bespaard.
  • Omdat Auto Onderhoud Plan voor u een laag uurtarief hanteert.
  • Omdat het aantal deelnemende auto's bij Auto Onderhoud Plan bekend is, kunnen de te gebruiken onderdelen groot worden ingekocht. Het geeft ons de mogelijkheid snel te anticiperen, waardoor we kosten voor u kunnen besparen.
  • Omdat Auto Onderhoud Plan onder andere met automatische incasso werkt, zijn er weinig tot geen overheadkosten.
  • Omdat Auto Onderhoud Plan weinig geld aan adverteren besteedt.

Blijft de fabrieksgarantie van mijn auto bestaan?

Ja, de fabrieksgarantie van uw auto blijft volledig gehandhaafd. Uw auto wordt volgens de eisen van de fabrikant onderhouden en er worden auto-onderdelen van goede kwaliteit gebruikt. Indien nodig handelen wij voor u de garantieformaliteiten af. Hierdoor hoeft u niet onnodig heen en weer te reizen. Alles geschiedt volgens de Europese richtlijnen.

Hoe is de pechhulp geregeld?

De pechhulp wordt door AA-Team geleverd. AA-Team is geen verzekeraar maar een zelfstandige en onafhankelijk onderneming die bij pech en berging bemiddelt. AA-Team onderscheidt zich van de concurrentie door met lokale ondernemers zowel een landelijk als een Europees netwerk te creëren. In sommige gevallen kiest het autobedrijf voor een andere pechhulpdienstverlener, zoals Bosch Car Service of Bovag. Het autobedrijf waar u bent aangesloten, maakt u dit kenbaar. Voor de voorwaarden kunt u bij het autobedrijf of de desbetreffende pechhulpdienstverlener terecht. U kunt gebruik maken van pechhulp na ontvangst van uw pechhulp pas. Deze wordt u uiterlijk 14 dagen na aanmelding per post toegezonden.

Met wie heb ik een overeenkomst als ik kies voor Auto Onderhoud Plan?

De autogarages die bij Auto Onderhoud Plan zijn aangesloten, hierna Auto Onderhoud Plan Partner, nemen auto’s in onderhoud tegen een vooraf afgesproken vaste prijs zoals op de website van Auto Onderhoud Plan staat vermeld. U maakt een keuze bij welke aangesloten Auto Onderhoud Plan Partner u het onderhoudsplan voor uw auto onderbrengt. Met deze Auto Onderhoud Plan Partner sluit u een overeenkomst af.

Hoe lang zit ik aan het Auto Onderhoud Plan vast?

U kunt onbeperkt aan Auto Onderhoud Plan deelnemen. Het eerste jaar is een vast gegeven en wordt daarna per jaar verlengd. U heeft de mogelijkheid het abonnement op het onderhoudsplan op elk moment te beëindigen. De gemaakte kosten worden dan van uw betalingen afgetrokken. Indien u een negatief saldo heeft, vult u het tekort aan. Echter, u betaalt nooit meer dan de maandbedragen van één jaar tezamen.

Wanneer vindt de maandelijkse incasso plaats?

Maandelijks wordt de bijdrage voor het onderhoudsplan middels automatische incasso verrekend. De maandbijdrage wordt in de eerste week van iedere maand door de autogarage, waar u het onderhoudsplan heeft afgesloten, geïncasseerd.   

Hoe kan het dat het maandbedrag bij de eerste incasso van het vastgestelde maandbedrag afwijkt?

In de eerste maand van deelname aan Auto Onderhoud Plan kan de bijdrage afwijken van het vastgestelde maandbedrag. De bijdrage wordt maandelijks door Auto Onderhoud Plan geïncasseerd. U betaalt altijd een maand vooruit. Indien uw aanmelding voor het onderhoudsplan in een lopende maand plaatsvindt, wordt de maandbijdrage, vanaf het moment van deelname en de volgende maand, in de eerstvolgende incassoperiode met terugwerkende kracht in rekening gebracht.

Voorbeeld: Een aanmelding voor het onderhoudsplan vindt bij Auto Onderhoud Plan op de vijfde van de maand plaats. In de eerstvolgende maand wordt met terugwerkende kracht het moment van deelname aan Auto Onderhoud Plan, in dit geval vanaf de vijfde tot en met het eind van de maand, tezamen met de lopende maand geïncasseerd. 

Hoe werkt het beëindigen van het onderhoudsplan?

U kunt uw onderhoudsplan maandelijks opzeggen. Op het moment van beëindiging wordt gekeken welke onderhoudskosten wij voor uw auto hebben gemaakt en wat u aan maandelijkse bijdragen heeft betaald. Indien het saldo negatief is, vult u het te weinig betaalde aan. U betaalt nooit meer bij dan de gemaakte kosten en het maximaal aan maandtermijnen van het lopende abonnementsjaar.

Ik heb een andere auto gekocht. Wat nu?

Het onderhoudsplan wordt naar uw nieuwe auto overgezet. Vervolgens nemen wij contact met u op om de voorwaarden met u te bespreken. Tevens kunt u ervoor kiezen het onderhoudsplan te laten beëindigen.

Wat kan ik met de inloggegevens, die ik ontvang bij mijn aanmelding?

Vooralsnog kunt u de inloggegevens gebruiken op het moment dat u een tweede auto wenst aan te melden. In het bestelmenu waar u uw NAW-gegevens invult, staat bovenaan de volgende tekst: "Al klant bij Auto Onderhoud Plan? Log dan hier in met uw e-mailadres en wachtwoord."

Ik heb een vraag, die hier niet staat vermeld.

Neem contact op met de bij Auto Onderhoud Plan aangesloten Partner van uw keuze. Ook kunt telefonisch contact opnemen op telefoonnummer 088-0320500 of via het contactformulier

Contact

U kunt ook contact met ons opnemen via ons contactformulier.

Hooghoudtstraat 12
9723 TG Groningen

info@autoonderhoudplan.nl
088-0320500