Onze garages scoren gemiddeld 4.6 sterren op Google 4.6 op Google

Veelgestelde vragen

Kies je voor Auto Onderhoud Plan dan blijft de fabrieksgarantie van jouw auto volledig gehandhaafd.

Er is namelijk een verschil tussen onderhoud en garantie!

Onderhoud verwijst naar de reguliere diensten en controles die uitgevoerd moeten worden om jouw auto in goede staat te houden. Dit kan variëren van olieverversing en filtervervanging tot uitgebreide inspecties van motor en remmen.

Garantie daarentegen is een belofte van de fabrikant dat jouw auto gedurende een bepaalde periode vrij zal zijn van fabricagefouten en andere gebreken. Als er tijdens deze garantieperiode iets misgaat dat onder de garantievoorwaarden valt, zal de fabrikant de kosten voor reparatie of vervanging dekken.

In Europa hebben consumenten bovendien de bescherming van de Monti-wetgeving. Deze wetgeving biedt jouw de keuzevrijheid om jouw auto te laten onderhouden en repareren door elke erkende monteur of garage, zonder dat dit ten koste gaat van de fabrieksgarantie. Dit betekent dat je niet verplicht bent om naar de dealer te gaan voor onderhoud om je garantie te behouden. Indien nodig coördineert de garage de fabrieksgarantie voor jouw auto. Dit betekent niet, dat zij de garantie overnemen.

Wil je meer informatie over fabrieksgarantie, kijk dan even op onze garantie pagina.

We snappen dat je goed geïnformeerd wilt zijn over het onderhoud van je auto. Een veelgestelde vraag is wanneer je het beste kunt beginnen met het onderhoudplan.

We raden aan om direct na de aanschaf van je auto deel te nemen. Of je nu net een onderhoudsbeurt hebt gehad of niet, het maakt niet uit omdat ons onderhoudsplan voor een periode van een jaar geldt. Door meteen te starten, profiteer je direct van alle voordelen en services die we bieden, zoals professionele zorg voor je auto en gemoedsrust over toekomstige onderhoudskosten.

Met het Auto Onderhoud Plan ben je verzekerd van regelmatig en deskundig onderhoud, waardoor je auto zijn optimale prestaties en waarde behoudt. Bovendien kunnen kleine problemen vroegtijdig worden opgespoord en verholpen, wat grotere reparaties in de toekomst kan voorkomen.

Heb je nog vragen of wil je je direct aanmelden? We staan klaar om je verder te helpen!

In jouw Auto Onderhoud Plan is pechhulp in heel Europa inbegrepen. Het maakt niet uit of je thuis voor de deur staat of onderweg in het buitenland.

Na jouw aanmelding ontvang je jouw pechhulppas en voorwaarden uiterlijk binnen 14 dagen (direct per e-mail of — als jouw autobedrijf dit zelf verzorgt — per post of mail).
Let op: de pechhulp gaat altijd 14 dagen ná jouw aanmelding in, ongeacht wanneer je de pas ontvangt.

Sta je met pech? Bel direct het alarmnummer op jouw pechhulppas. Dit nummer is 24/7 bereikbaar — Auto Onderhoud Plan is geen meldpunt voor pechhulp.

Welke pechhulpverlener voor jou geldt, hangt af van het autobedrijf waar jij jouw Auto Onderhoud Plan hebt afgesloten. Op onze pagina ‘Pechhulp’ vind je hier meer informatie over.

Je kiest zelf een garage uit, waar je jouw auto wilt aanmelden voor een Auto Onderhoud Plan. Na aanmelding heb je een overeenkomst met de garage die je hebt gekozen.

 

Bij je aanmelding spreek je met het autobedrijf een vaste eerste looptijd af van 12, 24 of 36 maanden. Deze periode staat altijd in de bevestiging die je per e-mail ontvangt.
Tijdens deze eerste periode kun je niet tussentijds opzeggen, tenzij alle maandtermijnen van die periode volledig zijn betaald.

Na afloop van deze eerste periode loopt het plan automatisch door voor onbepaalde tijd. Vanaf dat moment kun je opzeggen met één maand opzegtermijn (één nog niet gefactureerde maand).

Laat je na die periode opnieuw een onderhoudsbeurt uitvoeren?
Dan verleng je het plan automatisch weer voor minimaal 12 maanden (12 maandtermijnen).

Heb je meer dan één onderhoudsbeurt binnen 12 maanden gehad en wil je toch opzeggen?
Dan volgt er een eindafrekening op basis van het aantal gereden kilometers en de daadwerkelijk uitgevoerde werkzaamheden, waarbij eerder betaalde termijnen worden verrekend.

Iedere 21e van de maand verwerken wij de automatische incasso. De maandbijdrage wordt doorgaans 4 tot 5 dagen later van je bankrekening afgeschreven. Valt de 21e in het weekend of op een feestdag, dan wordt de incasso verwerkt op de laatste werkdag voorafgaand.           

In de eerste maand van je deelname aan Auto Onderhoud Plan kan de afgeschreven bijdrage afwijken van het afgesproken maandbedrag. Dit komt omdat je altijd een maand vooruit betaalt. Heb je je aangemeld in een lopende maand, dan wordt de maandbijdrage vanaf het moment van deelname plus de volgende maand in de eerste incassoperiode met je verrekend. 

Voorbeeld: Je meldt je aan voor het onderhoudsplan op de vijfde van de maand. In de eerste incasso wordt dan de periode vanaf de vijfde tot en met het eind van de maand plus de maand vooruit geïncasseerd. Op je bankafschrift zie je altijd staan welke periode er is afgeschreven.

Tijdens de eerste vaste contractperiode (12, 24 of 36 maanden) kun je het plan alleen stopzetten nadat alle maandtermijnen van die periode volledig zijn voldaan.

Na deze eerste periode loopt het plan automatisch door voor onbepaalde tijd en kun je opzeggen met één maand opzegtermijn, zolang er nog géén nieuwe onderhoudsbeurt is uitgevoerd.

Laat je daarna wél een onderhoudsbeurt uitvoeren? Dan wordt jouw Auto Onderhoud Plan automatisch opnieuw verlengd voor minimaal 12 nieuwe maandtermijnen (12 maanden). Dit geldt niet alleen na het eerste jaar, maar bij elke onderhoudsbeurt in een opvolgende periode. Op deze manier blijft jouw auto altijd op tijd onderhouden en blijven jouw maandelijkse kosten voorspelbaar — zonder verrassingen achteraf.

Heb je binnen 12 maanden meer dan één onderhoudsbeurt gehad en wil je stoppen?
Dan volgt er een eindafrekening op basis van de daadwerkelijk gemaakte kosten, waarbij reeds betaalde termijnen worden verrekend.

Afmelden doe je altijd rechtstreeks bij het autobedrijf waar je jouw Auto Onderhoud Plan hebt afgesloten. Neem contact op via de contactpagina.

Kom je er samen met de garage niet uit?
Mail ons dan op info@autoonderhoudplan.nl. We helpen je graag verder.

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe auto! Uiteraard is je nieuwe auto van harte welkom bij Auto Onderhoud Plan. Wij helpen je graag bij het overzetten van je onderhoudsplan. Je mag hiervoor contact opnemen met de garage waar je jouw onderhoudsplan hebt lopen.

Met jouw inlogaccount kun je rechtsboven op onze website inloggen via de knop ‘Inloggen’.

Na het inloggen kun je:

  • jouw persoons- en voertuiggegevens bekijken en aanpassen
  • jouw onderhoudsplannen en aangesloten garage terugvinden
  • facturen inzien of aangeven dat je deze maandelijks per e-mail wilt ontvangen
  • direct contact opnemen met jouw garage

Wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’ bij het inloggen. Je ontvangt automatisch een e-mail om een nieuw wachtwoord aan te maken op het e-mailadres waarmee je je eerder hebt aangemeld.

Is er nog iets niet geheel duidelijk? Wij beantwoorden je vraag graag. Dat kan door contact op te nemen met de bij Auto Onderhoud Plan aangesloten Partner van je keuze.  Je kunt ons ook telefonisch bereiken op nummer 088-0320500 of benaderen via het contactformulier.

Ja, het vervoer bij ons is altijd gratis. Zo stelt onze garage een auto of fiets ter beschikking. Verbruik je brandstof? Houd er rekening mee dat de garage vraagt of je de tank nadien weer vol wilt gooien of per kilometer wilt afrekenen.